Wallumrød i snekkerverkstedet
Ingen kan spikke på pianoet som Christian Wallumrød.
Ingen kan spikke på pianoet som Christian Wallumrød.
Oddrun Lilja Jonsdottir overbeviser i denne første av tre konserter på Kampenjazz.
Hermann Hestbek Ensemble byr på gode idéer og solid håndverk.
To komponister og et stort kammerensemble finner fram til hverandre.
Disse fire setter kvalitet i bevegelse gjennom kreativ omgang med lyd.
Ingar Zach og Michele Rabbia skaper møtesteder for overraskelser og flertydighet.
Bear Brother og Mats Äleklint får gamle idéer til å høres blodferske ut.
Mats Eilertsens nye kvartettalbum er en åpenbaring av fine låter og inspirert musisering.
Bendik Sells har valgt det perfekte rommet for fantasi og forestilling.
Johan Lindvalls eventyrlige idéer bygger spennende orkestermusikk.
Strålende originalmusikk med den beste utgaven av Trondheim Jazzorkester du aldri fikk høre.
LEAGUS og Nordnorsk Jazzensemble skrider frem med kraft og finesse, og føyer seg med «Flora Eallin» pent inn i rekken av høyt kvalifiserte regionale jazzorkester. Det var saktens på tide! De gjorde sitt inntog i hovedstaden da de gjestet Oslo World sist fredag, og tok publikum med storm...eller i hvert fall med en frisk bris.
Fredrik Rastens musikk løfter oss rolig inn i det glidende.
Hardingfele og kontrabass som du aldri før har hørt det.
Friends & Neighbors er ute på tur med nytt album.
Nykomponert musikk til Dantes Inferno, dans i saktefilm og passiv-agressive teatermonologer på siste dag av Fram Kunstfest, Nesoddens nye festival.
Når Olga Konkova, Per Mathisen og Gary Husband finner triotonen, står tiden stille.
Solveig Slettahjell, Selma & Ibou og Ola Øverby skapte store kunstopplevelser i Weidemanns rike.
Atomic sprengte Banken, Johan Lindvall og TJO skapte hodebry, og ungdommen hadde roser i kinnene. Audun Vinger rapporterer fra fredag under DølaJazz.
Denne duoen spiller mesterlig, med gamle tradisjoner på lag.
The Source er tilbake med et godt album, men kanskje i rauseste laget?
Bassisten har med seg musikere og låter det skinner av.
Nils Øklands Vossa Jazz-verk fra 2016 gløder fortsatt med kraft og skjønnhet.
Ingebrigt Håker Flatens personlige Tingingsverk «(Exit) Knarr» og hans fabelaktige musikere setter fantasien i sving. Men det hadde hatt godt av en lørdagskveld.
Kombinasjonen av god musikk og interessant samtale kan ha mye for seg.
Voss ble symbolet på festival-Norges standhaftighet.
FESTIVAL: Konserthøydepunkt med Jason Moran, Amalie Dahls Dafnie i ekspansiv modus, skjønn musikk i klamme omgivelser med Tuva Halse, jazz og poesi med Aja Monet og Alabaster DePlume og de siste inntrykkene fra en Moldejazz med tydeligere konturer og høyere temperaturer enn på en stund.
På tirsdag og onsdag på Moldejazz opplevde vi 25-årsjubilanten Trondheim Jazzorkester i to - nei, ørten - utgaver, under ledelse av Sigrid Aftret og i en muntert kaotisk helaftens feiring av seg selv.