Nyheter (86)

Now's the time

NTT: Ugle Grammofon

Maria Kannegaard regisserer Damata-video, Ina Sagstuen arrangerer julekonsert, Jan Ole Otnæs forteller om da han booket Keith Jarrett for første gang, Kjetil Jerve spiller piano daglig, Anders Isachsen forteller om sitt forhold til tradisjonen og vi var på Hubro-jubileumet.

Nyhet

Hubros jubileumsturné

Plateetiketten Hubro er ti år og det skal feires med konserter både i Norge og i Europa i november.

Nyheter

Nisjelabel med suksess

Med et hjerte for jazz og improvisert musikk har Hubro på få år etablert seg som en av landets viktigste nisjelabler. - Hubro er et veldig personlig prosjekt for meg, innrømmer labelsjef Andreas Risanger Meland.

Konsertanmeldelser (18)

Jo David Meyer Lysne - Sauna Sessions SALT, 18. januar 2019

Sånn Hubro du kan sveitte til

SALT Art and Music ligg ved Operaen, rett over bukta. Bak eit enormt vindauge sit halvnakne, sveitte menneske som i går kveld lytta til gitarist Jo David Meyer Lysne.

Fra forsiden

Nyhet

Jazzen på Pride

Kommende helg markeres innspurten av Pride-måneden juni. I Pride-parken i Oslo lørdag spiller Phønix og DJ Vic, i regi av Nasjonal jazzscene og Oslo Jazzfestival. Og Norsk jazzforum oppfordrer til parade-deltagelse.

Nyheter

Jazz- og samtidsmusikken møtte kulturministeren

Representanter fra Norsk komponistforening, nyMusikk, Norsk jazzforum og de store jazz- og samtidsensemblene la fram behovet for en landsdekkende satsing på store musikkensembler under et møte med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery i Regjeringskvartalet mandag 22. juni.

Meld deg på vårt nyhetsbrev