For et band – for et album!
I Like To Sleep ruger fram nye, friske skapninger på gamle, ærverdige egg.
I Like To Sleep ruger fram nye, friske skapninger på gamle, ærverdige egg.
Master Oogway er virkelig å noe å ta med seg hjem for å friske opp samlingen.
Hildegunn Øiseth kreerer nok en gang sitt kvartettunivers med bukkehorn, trompet og gode kollegers lojale hjelp.
Den norske institusjonen Pocket Corner er inne i sitt fjerde tiår.
Ivar Orvedal setter poetiske strenger i tankevekkende bevegelse.
ØyvindLAND gaper over historien og tygger den på plass med spilleglede.
Jan Bang og Eivind Aarset formidler historier som fester seg
Michaela og OJKOS finner sammen i særegne og spennende arrangementer.
Trioen Way Out West gir Sonny noen nye runder på karusellen.
De renoverer jazzhistorien og spiller den levende for vår tid.
Paal Nilssen-Love tenker stort og lykkes med krevende prosjekt.
De reiser etter kartet over det fritt improviserte kontinentet.
Når Silent Fires først finner helt fram, er de gode å ha i rommet.
Trommeslageren Roger Johansen vender tilbake til røttene og de første inspirasjonskildene.
Det er mange fine rom i Adrian Løseth Waades åpne komposisjoner.
Folkemusikk + dronerock = fremdeles sant, fem år etter.
Fire år etter «Istanbul Sky», platedebuten som leder, er trompeter Gunnar Halle tilbake med «Halle's Planet».
Denne vakre boksen med fire vinyler plasserer Arve Henriksen på sokkel.
Dans les arbres har plass på øverste hylle i sin avdeling.
En smågenial versjon av «Here Comes The Sun» topper Sverre Gjørvads tredje album.
De krydrer, levendegjør og forfrisker en tradisjon som kler å bli strammet opp.
Det synger vakkert og beveger seg smidig i Kjetil Mulelid Trio.
Treskatresks første album er både en flott lytteopplevelse og nødvendig påminnelse .
Christian Meaas Svendsen går bredt ut og imponerer med innholdsrik trippelutgivelse.
«Reveries and Revelations» er Mats Eilertsen på nye veier, men bakom synger stadig kontrabassen, på mange slags måter.
Bjørn Marius Hegge må ha funnet seg de rette musikerne.
Trompetisten tar orkesteret ut på livet i det fri.
Mye faller fint på plass når navnet Thomas T. Dahl for første gang tar de største bokstavene på et albumcover.
Etter kun ett år som daglig leder har Roger Urhaug sagt opp sin stilling i Vossa Jazz. Ingen dramatikk i dette, forsikrer Urhaug. Samtidig blir det flere endringer i festivaladministrasjonen.