Nyheter (86)

Now's the time

NTT: Ugle Grammofon

Maria Kannegaard regisserer Damata-video, Ina Sagstuen arrangerer julekonsert, Jan Ole Otnæs forteller om da han booket Keith Jarrett for første gang, Kjetil Jerve spiller piano daglig, Anders Isachsen forteller om sitt forhold til tradisjonen og vi var på Hubro-jubileumet.

Nyhet

Hubros jubileumsturné

Plateetiketten Hubro er ti år og det skal feires med konserter både i Norge og i Europa i november.

Nyheter

Nisjelabel med suksess

Med et hjerte for jazz og improvisert musikk har Hubro på få år etablert seg som en av landets viktigste nisjelabler. - Hubro er et veldig personlig prosjekt for meg, innrømmer labelsjef Andreas Risanger Meland.

Konsertanmeldelser (18)

Jo David Meyer Lysne - Sauna Sessions SALT, 18. januar 2019

Sånn Hubro du kan sveitte til

SALT Art and Music ligg ved Operaen, rett over bukta. Bak eit enormt vindauge sit halvnakne, sveitte menneske som i går kveld lytta til gitarist Jo David Meyer Lysne.

Fra forsiden

Waldemar 4 - Herr Nilsen - 6. juni 2026

Helt der oppe

KONSERT: Trygve Waldemar Fiske leder en kvartett langt flere kunne hatt godt av å høre.

Nyhet

Sesongåpner med ny musikk

Håvard Wiik har skrevet ny musikk til Cimota på bestilling fra Nasjonal jazzscene i samarbeid med Stavanger Jazzforum og Bergen Jazzforum. Det blir verdenspremiere på musikken når bandet åpner konserthøsten på Victoria i Oslo 28. august, før de fortsetter videre til Stavanger og Bergen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev