Nyheter

Julejazz med tenorsax og orgel

I desember legger Ola Asdahl Rokkones og Terje Baugerød ut på lanseringsturné i forbindelse med utgivelsen av deres nye CD «I denne søte juletid». Turen går fra Skien i sør til Tromsø i nord, via Oslo og Trondheim, og deretter videre til Russland.

Musikken på «I denne søte juletid» består av nye og gamle julesanger i egne, og for publikum kanskje uventede, arrangementer. De to improviserende musikerne skaper et dempet landskap hvor folkemusikk og jazz møter velkjente og elskede julemelodier. Musikerne drar veksel på klangpotensialet i kirkerommet og det dynamiske spekteret man kan få av kombinasjonen orgel og saxofon. Albumet er spilt inn i Ris kirke i Oslo, hvor Terje Baugerød jobber som kantor.
Både Ola og Terje er musikere som jobber innenfor forskjellige musikalske sjangere – fra klassisk til jazz, pop og folkemusikk fra en rekke kulturer.

Turnérute:
6. desember kl. 19 – Skien Kirke
7. desember kl. 19 – Ris Kirke, Oslo
8. desember kl. 20 – Ishavskatedralen, Tromsø
9. desember kl. 20 – Vår Frue Kirke, Trondheim
5. januar 2018 – Moskva Katolske Katedral

Fra forsiden

Now's the time

NTT: Digget i regnet

Kåre & the Cavemen vender tilbake til “Long Day’s Flight Till Tomorrow” og vi byr på stort intervju, Ellen Andrea Wang om kontrabass i britisk folk, Karl Seglem om Oljebergets custom-horn og en hyllest til å gå på festival på regntunge dager.

Nyhet

Sparebank-midler til Sildajazz

Sildajazz er tildelt 800 000 kroner fra Sparebanken Norge og Agenda Vestlandet til videre utvikling av festivalen i 2026. - En tydelig tillitserklæring, sier styreleder Karina J. Thune. Med midlene satser festivalen videre på frivillighet, lavterskeltilbud og bærekraftige løsninger.

Meld deg på vårt nyhetsbrev