Nyhet

Moldejazz gjennomfører festival

Det blir jazzfestival i Molde i uke 29, om enn i en litt mindre utgave, med jubileumsprogram med bestillingsverk og premierer. Hele programmet lanseres neste uke.

I tråd med Regjeringens plan for gjenåpning av samfunnet har styret i Moldejazz besluttet å gjennomføre festival i uke 29, forteller festivalen i en pressemelding. Dette blir en mindre utgave av den opprinnelig planlagte jubileumsfestivalen, men det blir like fullt et fyldig jubileumsprogram med en rekke bestillingsverk og premierer. Det nye festivalprogrammet blir i sin helhet lansert i uke 21, og billettsalget til disse konsertene vil starte så snart de er offentliggjort.

Gjennomføringen av festivalen skaper positive ringvirkninger for både musikere og leverandører som gjennom dette får betalte oppdrag, forteller festivalen videre. Det er også viktig for Molde by og ikke minst for festivalens publikum at de nå er i stand til å gjennomføre festival. Moldejazz ønsker å bidra til å sette en standard for hvordan en festival kan gjennomføres med de restriksjoner som påligger fra myndighetshold.

De opprinnelig planlagte konsertene på Romsdalsmuseet, på Sparebank1 SMN-scenen i Alexandraparken og i Bjørnsonhuset er avlyst. Alle billetter kjøpt til disse arrangementene blir refundert automatisk.

Fra forsiden

Now's the time

NTT: Digget i regnet

Kåre & the Cavemen vender tilbake til “Long Day’s Flight Till Tomorrow” og vi byr på stort intervju, Ellen Andrea Wang om kontrabass i britisk folk, Karl Seglem om Oljebergets custom-horn og en hyllest til å gå på festival på regntunge dager.

Nyhet

Sparebank-midler til Sildajazz

Sildajazz er tildelt 800 000 kroner fra Sparebanken Norge og Agenda Vestlandet til videre utvikling av festivalen i 2026. - En tydelig tillitserklæring, sier styreleder Karina J. Thune. Med midlene satser festivalen videre på frivillighet, lavterskeltilbud og bærekraftige løsninger.

Meld deg på vårt nyhetsbrev