Nyhet

Nattjazz er avlyst

Regjeringen har forlenget forbudet mot kulturarrangementer frem til 15. juni, og dermed må Nattjazz i Bergen avlyse årets festival.

Tirsdag 7. april vedtok regjeringen et forbud mot alle større kulturarrangement frem til og med 15. juni for å redusere spredning av koronaviruset, og det blir derfor ikke mulig å avvikle årets Nattjazz som skulle arrangeres 22. – 30. mai, skiver festivalen i en pressemelding.

– Det var på høy tid med et vedtak, etter en måned i uvisshet. Både artistene, frivillige, publikum og våre samarbeidspartnere trengte denne avklaringen, sier festivalsjef Jon Skjerdal.

– Det er en absurd situasjon for oss, som for alle andre. Jeg har de siste 30 årene arrangert jazzfestival i slutten av mai, og det å gå inn i forsommeren uten festivalarbeidet, kan jeg vanskelig se for meg enda, sier Skjerdal.

Nattjazz ser allerede frem mot 2021 og festivalperioden 28. mai – 5. juni. Alle årets bekreftede artister får tilbud om å komme tilbake neste år og festivalen håper så mange som mulig av dem får kalenderen til å stemme. Billettkjøpere vil få mer informasjon på e-post fra festivalens billettleverandør TicketCo angående refusjon og alternative løsninger.

Fra forsiden

Now's the time

NTT: Digget i regnet

Kåre & the Cavemen vender tilbake til “Long Day’s Flight Till Tomorrow” og vi byr på stort intervju, Ellen Andrea Wang om kontrabass i britisk folk, Karl Seglem om Oljebergets custom-horn og en hyllest til å gå på festival på regntunge dager.

Nyhet

Sparebank-midler til Sildajazz

Sildajazz er tildelt 800 000 kroner fra Sparebanken Norge og Agenda Vestlandet til videre utvikling av festivalen i 2026. - En tydelig tillitserklæring, sier styreleder Karina J. Thune. Med midlene satser festivalen videre på frivillighet, lavterskeltilbud og bærekraftige løsninger.

Meld deg på vårt nyhetsbrev