13. mars 2026

Natalie Aldema Band
Softly in the Blue

Om utgivelsen

Softly in the Blue er debutalbumet til Natalie Aldema Band, og består av nyarrangerte tolkninger av jazzstandarder i et åpent og stemningsbasert uttrykk. Med tekstnær vokalformidling, rom, dynamikk og et nedstrippet lydbilde utforsker prosjektet et musikalsk landskap der klassisk vokaljazz møter et mer moderne og atmosfærisk formspråk.

Albumet ble utgitt 13. mars 2026 og er spilt inn med Asle Røe (gitar og arrangement), Morten Kvam (kontrabass) og Jarle Vespestad (trommer).

Musikere

Natalie Aldema - Sanger
Asle Roe - Gitarist
Moerten Kvam - Kontrabass
Jarle Vespestad - Trommer
-

Lenker

Fra forsiden

Nyheter

Jazz- og samtidsmusikken møtte kulturministeren

Representanter fra Norsk komponistforening, nyMusikk, Norsk jazzforum og de store jazz- og samtidsensemblene la fram behovet for en landsdekkende satsing på store musikkensembler under et møte med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery i Regjeringskvartalet mandag 22. juni.

Now's the time

NTT: Digget i regnet

Kåre & the Cavemen vender tilbake til “Long Day’s Flight Till Tomorrow” og vi byr på stort intervju, Ellen Andrea Wang om kontrabass i britisk folk, Karl Seglem om Oljebergets custom-horn og en hyllest til å gå på festival på regntunge dager.

Meld deg på vårt nyhetsbrev