13. august 2021

Trondheim Jazz Orchestra & Ole Morten Vågan
Plastic Wave

Om utgivelsen

«Plastic Wave» er oppfølgeren til det bejublede albumet «Happy Endlings»(2018) bestående av Ole Morten Vågans episke dommedagsmusikk utført av et av landets mest uforutsigbare og kreative orkester, Trondheim Jazz Orchestra. På albumet «Happy Endlings» blir man i 72 minutter holdt på kanten av stolen i et heidundrandes tempo fullt av høydepunkter, innovasjon, sjokk og overraskelser. Oppfølgeren er intet mindre enn 12 minutter lenger og tar «endetidsmusikken» inn i neste fase: en slags musikalsk utforsking av det neste evolusjonistiske steget, der påvirkning på eget habitat gir en ny virkelighet

Musikere

Sofia Jernberg - Vokal
Ola Kvernberg - Fiolin
Eivind Lønning - Trompet
Signe Emmeluth - Alt-saksofon
Kjetil Møster - Tenor-saksofon, klarinett
Espen Reinertsen - Tenor-saksofon, bassklarinett
Eirik Hegdal - Baryton/C-melody/Sax/Clarinet
Marianne Baudouin Lie - Cello
Oscar Grønberg - Piano
Ståle Storløkken - Hammondorgel, synth
Gard Nilssen - Trommer
Håkon M. Johansen - Trommer
Ole Morten Vågan - Bass

Lenker

Fra forsiden

Now's the time

NTT: Groove, svette og tårer

Vi minnes D'Angelo: Sofie Tollefsbøl og Kim Ofstad dykker ned i musikken hans og vi byr på deep cuts og artikler om Voodoo og Black Messiah. I tillegg har vi lynkurs i James Brandon Lewis, vi har Spotify-sint leserinnlegg om modding av gamle ipoder og vi har intervjuet Rick Beato!

Nyheter

– Skuffende for det frie musikkfeltet

Statsbudsjettet 2026: - Kutt i regionale kulturfond og på stedet hvil for Norsk kulturfond. Regjeringens forslag til statsbudsjett for 2026 er skuffende lesning. Avstanden mellom institusjonene og det frie musikkfeltet fortsetter å vokse, sier daglig leder i Norsk jazzforum, Gry Bråtømyr.

Meld deg på vårt nyhetsbrev