Nyhet

Jubileumshelg med New Orleans Workshop

Den tradisjonsrike Oslo-klubben New Orleans Workshop inviterer til 40-års jubileum. Det blir konserter, dans, jam, mat og kåseri fra og med torsdag 26. januar og fire dager til ende. Lørdag blir det festaften med blant annet Morten Gunnar Larsen (bildet).

New Orleans Workshop Jazzclub er en av landets mest aktive jazzklubber med årlig over 120 konserter fordelt på 3 scener. Jazzklubben arrangerer konserter innenfor blant annet ragtime, blues, dixieland, New Orelans-revivial, mainstream, bigband og latinamerikansk jazz. Klubben arrangerte sin første konsert 27. januar 1972 og kan feire hele 40 år i år.

Jubileums-cd
I forbindelse med jubileet har klubben laget cd’en NEW ORLEANS WORKSHOP JAZZCLUB 40 – YEARS ANNIVERSARY som inneholder bidrag fra band som har besøkt klubben opp i gjennom årene; Magnolia Jazzband, Ophelia Ragtime Orchestra, Morten Gunnar Larsen, Ytre Suløens Jass-Ensemble & Tricia Bouttè, Christiania 12, Jazzin`Babies, Caledonia Jazzband m.fl. Cd’en er til salgs på klubbens konserter.

Festaften på Gjæstgiveriet
Jubileet vil foregå på klubbene Herr Nilsen og Stortorvets Gjæstgiveri samt i Oslo Domkirke.Lørdag 28. januar blir det festaften på Stortorvets Gjæstgiveri med blant annet Morten Gunnar Larsen og Jazzin’ Babies.

Jubileumsprogrammet:
26. januar – Dr. Bekken & the Bookerizers – Herr Nilsen
27. januar – Christiania 12 – Stortorvets Gjæstgiveri
28. januar – Caledonia Jazzband med Majken Christiansen – Stortorvets Gjæstgiveri
28. januar – Festaften New Orleans Workshop: Svein Otto Aarbostad (Kåseri) / Morten Gunnar Larsen (Solo) / Jazzin’ Babies – Stortorvets Gjæstgiveri
29. januar – Magnolia Jazzband m/Anne Marte Slinning – Oslo Domkirke

Mer informasjon om programmet finner du her.

Fra forsiden

Nyhet

Jazzen på Pride

Kommende helg markeres innspurten av Pride-måneden juni. I Pride-parken i Oslo lørdag spiller Phønix og DJ Vic, i regi av Nasjonal jazzscene og Oslo Jazzfestival. Og Norsk jazzforum oppfordrer til parade-deltagelse.

Nyheter

Jazz- og samtidsmusikken møtte kulturministeren

Representanter fra Norsk komponistforening, nyMusikk, Norsk jazzforum og de store jazz- og samtidsensemblene la fram behovet for en landsdekkende satsing på store musikkensembler under et møte med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery i Regjeringskvartalet mandag 22. juni.

Meld deg på vårt nyhetsbrev