Nyhet

Produktivt år for Jon Eberson Group

I oktober i fjor slapp Jon Eberson Group det kritikerroste albumet Comfort Call, og bandet fulgte opp med konserter samme høst og vinter. Nå står flere festivaler for tur, og til høsten slippes et nytt album.

Jon Eberson Group, med Hilde Marie Kjersem og Sigurd Hole, slapp sitt nye album Comfort Call høsten 2010 til strålende kritikker. Dette er første gang Eberson har innledet et så omfattende samarbeid med en vokalist/tekstforfatter siden suksessen med Sidsel Endresen på 1980-tallet. Resultatet har høstet lovord hos både presse og publikum. På albumet spiller også en smakfull strykesekstett under ledelse av Frode Larsen. Arrangementene er skrevet av Sigurd Hole.

Festivalbesøk
Denne våren og sommeren gjester Jon Eberson Group et knippe festivaler;
08. mai: AnJazz – Hamar Jazzfestival (med strykere fra bl.a. Kringkastingsorkesteret)
29. mai: Nattjazz, Bergen (med strykere fra bl.a. Kringkastingsorkesteret)
29. juni: Risør kammermusikkfest (med strykere fra Det Norske Kammerorkester)
30. juni: Vestfoldfestspillene, Tønsberg

Dag Westgård har lyden på de fleste av bandets konserter. I tillegg til Jon Eberson, Hilde Marie Kjersem og Sigurd Hole, medvirker Hedvig Tomassen (gitar), Finn Sletten (trommer) og Frode Larsen live.

Nytt album høsten 2011
Jon Eberson Group er allerede igang med innspillingen av nytt album. Det skal slippes i oktober 2011, med påfølgende turné over det ganske land. På bandets hjemmeside kan du høre en liten smakebit fra det nye albumet, samt følge med ettersom turnéruta oppdateres.

Fra forsiden

Nyhet

Jazzen på Pride

Kommende helg markeres innspurten av Pride-måneden juni. I Pride-parken i Oslo lørdag spiller Phønix og DJ Vic, i regi av Nasjonal jazzscene og Oslo Jazzfestival. Og Norsk jazzforum oppfordrer til parade-deltagelse.

Nyheter

Jazz- og samtidsmusikken møtte kulturministeren

Representanter fra Norsk komponistforening, nyMusikk, Norsk jazzforum og de store jazz- og samtidsensemblene la fram behovet for en landsdekkende satsing på store musikkensembler under et møte med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery i Regjeringskvartalet mandag 22. juni.

Meld deg på vårt nyhetsbrev